Obowiązek założenia adresu do e-Doręczeń dla przedsiębiorców – ważna zmiana, którą musisz wdrożyć do 1 kwietnia 2025 r.

  • 21.03.2025
  • MDDP Outsourcing Sp. z o.o. Sp. k.
  • ul. Towarowa 7
  • 00-839 Warszawa
  • PL

Z dniem 1 kwietnia 2025 roku wchodzi w życie nowy obowiązek dla przedsiębiorców zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS). Od tego momentu każda firma musi posiadać adres do e-Doręczeń, który będzie wymagany w oficjalnej korespondencji urzędowej. Dowiedz się, jak szybko i sprawnie założyć firmowy adres e-Doręczeń!

report image

Czym są e-Doręczenia?


e-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik tradycyjnego listu poleconego. Oznacza to, że mają one taką samą moc prawną jak przesyłka polecona za potwierdzeniem odbioru. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą załatwiać sprawy urzędowe szybciej i wygodniej, eliminując konieczność wysyłania oraz odbierania papierowych dokumentów.

Za pomocą e-Doręczeń przedsiębiorcy będą mogli odbierać oficjalne pisma, decyzje administracyjne, wezwania, a także składać wnioski do instytucji publicznych. Co ważne, korzystanie z tego rozwiązania w relacjach firma-administracja państwowa jest bezpłatne.

Jak założyć adres do e-Doręczeń?


Rejestracja e-Doręczeń odbywa się online za pośrednictwem kreatora dostępnego na stronie biznes.gov.pl. Wymagane informacje do założenia adresu to:
  • Numer KRS firmy
  • Adres do korespondencji
  • Dane administratora skrzynki (imię, nazwisko, e-mail, PESEL lub identyfikator europejski)
Jeśli osoba składająca wniosek nie jest upoważniona do reprezentowania firmy, wymagane będą także:
  • Elektronicznie podpisane pełnomocnictwo (lub kopia potwierdzona przez przedsiębiorcę, notariusza lub innego pełnomocnika).
  • Dowód opłaty skarbowej za pełnomocnictwo (17 zł).
Po uzupełnieniu wniosku należy podpisać go online za pomocą podpisu osobistego, zaufanego lub kwalifikowanego. Ważne informacje podczas zakładania adresu do e-Doręczeń
  • Wniosek musi podpisać osoba uprawniona do reprezentacji firmy lub pełnomocnik z odpowiednim umocowaniem.
  • Można zapisać wniosek i dokonać zmian w ciągu 4 dni, jeśli będą konieczne poprawki.
  • Po pozytywnej weryfikacji na adres e-mail zostanie wysłana instrukcja aktywacji skrzynki do e-Doręczeń.

Czy e-Doręczenia są obowiązkowe także w komunikacji z innymi podmiotami?


Firmy, które chcą korzystać z e-Doręczeń nie tylko w relacjach z administracją, ale także z innymi przedsiębiorcami i osobami posiadającymi taki adres, mogą skorzystać z usług kwalifikowanych dostawców usług (KDU). Usługi te mogą wiązać się z opłatami, zależnymi od cennika dostawców. Więcej informacji można znaleźć na stronie rządowej kwalifikowani dostawcy usług KDU.


Do kwalifikowanych dostawców usług e-Doręczeń należy m.in.:
  • Asseco Data Systems S.A.
  • Autenti sp. z o.o.
  • KFJ Inwestycje Sp. z o.o.
  • Poczta Polska S.A.
  • Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.

Jak MDDP Outsourcing wspiera firmy w zakresie e-Doręczeń?


Eksperci MDDP Outsourcing oferują kompleksowe wsparcie związane z wdrożeniem e-Doręczeń:
  • Doradztwo techniczne – pomoc w zakładaniu i konfiguracji skrzynki do e-Doręczeń.
  • Szkolenia – przeszkolenie pracowników z zakresu korzystania z tej nowej usługi.
  • Wsparcie techniczne – pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z obsługą e-Doręczeń.
Pamiętaj, że założenie adresu e-Doręczeń to obowiązek, który należy spełnić do 1 kwietnia 2025 roku. Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź stronę biznes.gov.pl i rozpocznij rejestrację już teraz.
  • MDDP Outsourcing Sp. z o.o. Sp. k.
  • ul. Towarowa 7
  • 00-839 Warszawa
  • PL

Pozostałe notatki

Kwalifikowany podpis elektroniczny dla obcokrajowca w Polsce – jak uzyskać e-podpis bez numeru PESEL dzięki IDnow

  • 28.04.2025

Cudzoziemcy prowadzący działalność w Polsce często napotykają na trudności związane z cyfrowym podpisywaniem dokumentów. Kwalifikowany podpis elektroniczny, równoważny podpisowi odręcznemu, staje się niezbędnym narzędziem w kontaktach z administracją i partnerami biznesowymi. Dzięki usłudze IDnow, możliwe jest zdalne potwierdzenie tożsamości bez konieczności posiadania numeru PESEL, co otwiera drzwi do pełnego uczestnictwa w polskim ekosystemie cyfrowym.

SOX compliance – rola głównego księgowego w zapewnianiu zgodności z ustawą Sarbanes-Oxley

  • 25.04.2025

Zgodność z przepisami SOX to jedno z kluczowych wyzwań dla firm notowanych na giełdzie. Sarbanes-Oxley Act został wprowadzony w 2002 roku, jako odpowiedź na skandale korporacyjne – takie jak upadek Enronu – które wstrząsnęły światem finansów. Co dokładnie oznacza SOX compliance i jakie znaczenie ma tu rola głównego księgowego?

Wydarzenie stacjonarne: PwC CEE Innovation Day, 28 kwietnia, godz. 15:00 - 20:00

  • 23.04.2025

Z radością zapraszamy na nadchodzący PwC CEE Innovation Day, event* podsumowujący tegoroczny program PwC Scale CEE. Podczas spotkania poznamy dziewięć startupów, które były częścią PwC Scale, przyjrzymy się ich innowacyjnym rozwiązaniom oraz będziemy eksplorować najnowsze trendy w technologii. Porozmawiamy także o doświadczeniach ze współpracy z inwestorami, korporacjami i startupami na poziomie europejskim.

Raport PwC: "Listing Act: Podsumowanie najważniejszych zmian. Nowy wiatr w żagle emitentów"

  • 23.04.2025

Link do raportu (dostępny w dwóch vs. językowych): https://www.pwc.pl/pl/publikacje/listing-act-podsumowanie-najwazniejszych-zmian.html?utm_source=email&utm_medium=email&utm_campaign=public-sector-ipo&utm_content=raport-listing-act-podsumowanie-najwazniejszych-zmian-izby-email-email-07-04-2025&utm_custom=email_email